kodowanie i kasowanie błędów ABS mk60ec1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 1 6 D
    Rider
    • 2011
    • 547
    • Volkswagen

    #76
    Ja zrozumiałem że przy BE zakodowało ale był błąd komunikacji ABSu ze wspomaganiem a nie w ogóle z ABSem.
    http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
    Trochę plików do VCDS, zapraszam

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #77
      1 6 D, VAS online wogóle nie zakodował pompy
      wyrzuciło że zostało zakończone sukcesem a przy odczycie był bład komunikacji
      za drugim razem nie chciało dokonać kodowania i ASO sie poddało
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 11007
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #78
        Zamieszczone przez spacewalker
        We wspomaganiu w adaptacjach są 3 opcje dla ABS-u. MK70, MK60 i MK60EC1
        zgadza się, ale adaptacji które ma być dla tej pompy, sterownik wspomagania nie przyjmuje
        będę miał to auto piotra_gdy od piątku to możemy walczyć....
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • 1 6 D
          Rider
          • 2011
          • 547
          • Volkswagen

          #79
          Zamieszczone przez spacewalker
          No to jednak kodowanie nie poszło, to co ten 16D pip****** ze zakodowałes??, ku****** po co siać zamęt i pir***** w koło i jakies kodowania wklejać.
          [OT]
          Umiesz chociaż pisać bez *&^%#$ i spokojnie i nie że wszystko co ktoś inny pisze jest ble? A może taki zamęt robisz piszesz że wszyscy źle myślą bo wszystko rozgryzłeś już dawno, tylko nie piszesz jak to zrobić bo by zabrano Tobie możliwość zarobku?
          [/OT]
          http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
          Trochę plików do VCDS, zapraszam

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #80
            pojawił sie nowy wątek podczas mojej wczorajszej rozmowy z krzynol,
            jakie macie maglownice?
            wychodzi na to, że MK60EC1 nie chce współgrać z pewnymi typami maglownic- u mnie przy "L" generuje błąd typu "niezrozumiały sygnał"
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • 1 6 D
              Rider
              • 2011
              • 547
              • Volkswagen

              #81
              Samego numeru maglownicy jak ETKA podaje to nie znam, ale teoretycznie bym miał 1K1 423 055 G, ale numer sterownika wspomagania mam 1K0 909 144 C
              http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
              Trochę plików do VCDS, zapraszam

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #82
                u mnie ze sterownikiem wspomagania C nie było błędów, po zmianie na L pojawił się ten dziwny błąd
                co ciekawe Krzysztof jeszcze u kogoś wyłapał ten sam bład w tym samym zestawie czyli EC1 z L
                z tego wynika, że przy wymianie pompy ABS trzeba też brać pod uwagę maglownicę :roll:
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • spacewalker
                  Elegance
                  • 2012
                  • 943

                  #83
                  napewno L działa z 517 AC
                  Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
                  Part No: 1K1 909 144 L
                  Component: EPS_ZFLS Kl.071 H07 1806

                  Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-614-517-MK60-F.lbl
                  Part No SW: 1K0 614 517 AC HW: 1K0 614 517 AC
                  Component: ESP FRONT MK60-AT 0102
                  Revision: 00H14001
                  Coding: 0053958


                  i nie trzeba było robic adaptacji
                  W drugim aucie magiel poszedł M i trzeba było robic adaptację do ABS-u.
                  Mam akurat ten magiel u siebie i wiem ze były tam dostepne 3 ABS-y tak jak pisałem
                  magiel był z EC1 bo musiałem przekodowac na Mk60.

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 11007
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #84
                    w maglownicach jest posrane ze sterownikami
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • 1 6 D
                      Rider
                      • 2011
                      • 547
                      • Volkswagen

                      #85
                      W jednym z innojęzycznych VCDSów była taka zawartość pliku 1K-44.lbl:
                      REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K?-909-143-??? ; ZF GEN1 (LHD)
                      ;
                      REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-E ; ZF GEN1 (LHD)
                      REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-F ; ZF GEN1 (LHD) [10]
                      REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-G ; ZF GEN1 (LHD) [10] 01 02
                      REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-H ; ZF GEN1 (LHD) Har MB 009
                      REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-J ; ZF GEN1 (LHD)
                      REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-F ; ZF GEN1 (LHD) Har MB 009 [10] 01 02
                      REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-K ; ZF GEN1 (LHD) ?? Har MB 009
                      ;
                      REDIRECT,1Kx-909-144-V2.CLB,1K1-909-144-L ; ZF GEN2 (LHD) [10] 02 03 04
                      REDIRECT,1Kx-909-144-V2.CLB,1K1-909-144-M ; ZF GEN2 (LHD) [10] 02 03 04 05 07
                      ;
                      REDIRECT,1Kx-909-144-V2.CLB,1K2-909-144-??? ; ZF GEN2 (RHD)
                      ;
                      REDIRECT,1Kx-909-144-V3.CLB,1K0-909-144-??? ; ZF GEN3
                      ; 1K0-909-144-C ZF GEN3
                      ; 1K0-909-144-E ZF GEN3
                      ; 1K0-909-144-H ZF GEN3
                      ; 1K0-909-144-J ZF GEN3
                      ; 1K0-909-144-M ZF GEN3
                      ; 1K0-909-144-P ZF GEN3
                      ;
                      ;REDIRECT,1K1-909-143-44.CLB,1K?-909-143-??? ; ZF GEN1 (LHD)
                      ;REDIRECT,1K1-909-143-44.CLB,1K1-909-144-E ; ZF GEN1 (LHD)
                      ;REDIRECT,1K1-909-144-44.CLB,1K1-909-144-L ; ZF GEN2 (LHD) [10] 02 03 04
                      ;REDIRECT,1K0-909-144-44.CLB,1K0-909-144-??? ; ZF GEN3
                      Co ciekawe są w nim 3 pliki do sterownika wspomagania. Spróbuję może na klonie je odpalić i sprawdzić czym się różnią w adaptacjach pliki do poszczególnych generacji.

                      EDIT:

                      [10] na liście oznacza prawdopodobnie możliwość działania z Park Assist
                      http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                      Trochę plików do VCDS, zapraszam

                      Komentarz

                      • kowaltom99
                        Rider
                        • 2009
                        • 743
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #86
                        Adaptacja Parking Assist to kanał 4. W pliku podpowiedzi do maglownicy gen 1 tego kanału nie ma.
                        Wygląda na to, że tylko w maglownicach 2 i 3 generacji da się uruchomić PLA.
                        Czyli wymiana samej pompy wspomagania nic nie da - trzeba wymienić komplet maglownica + pompa.

                        Na innym forum znalazłem podział sterowników maglownicy:
                        1K1-909-143 ... - 1 gen
                        1K1-909-144 ... - 2 gen
                        1K0-909-144 ... - 3 gen

                        Co pokrywa się z plikami z duńskiego VCDS-a

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez kowaltom99
                          Czyli wymiana samej pompy wspomagania nic nie da - trzeba wymienić komplet maglownica + pompa
                          albo w kodowaniu jest zakodowany rodzaj maglownicy
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • mwsoft
                            Drive
                            • 2012
                            • 43

                            #88
                            A ja dodam swoje 10 groszy do tej całej "dyskusji".

                            Dziś zakończyłem eksperymenty "na sucho" z przekładką MK70 -> MK60EC1 w Golfie V 2005 r. - zakończyły się one prawie całkowitym sukcesem!

                            Stara pompa: 1K0 907 379 P
                            Nowa pompa: 1K0 907 379 AH
                            Całość podłączona tylko elektrycznie "na pająka" oczywiście razem z kołami i wszystkimi liniami zasilającymi:



                            Co zrobiłem po włączeniu zasilania:
                            - Odpaliłem silnik
                            - Skasowałem wszystkie błędy w pompie
                            - Wpisałem 40168 w Security Access
                            - Zrobiłem Basic Settings G85, G200 i G201 - wszystko "na pałę" bez jechania prosto, kręcenia kierownicą itp.
                            - Przygotowałem kodowanie z kolegi MK5 z oryginalną EC1, policzyłem bajty zwierające VIN wg. doskonałej dokumentacji w excelu którą dostałem od 16D
                            - Zakodowałem pompę, kodowanie zostało ładnie przyjęte
                            - W tym momencie we wspomaganiu 44 zostały mi błędy stop limitów + G85 który się pojawia po wyjęciu akumulatora. Wspomaganie na pół gwizdka.
                            - Zrobiłem adaptację stop-limitów + mała przejażdżka (kilka kółeczek).

                            Po tych wszystkich zabiegach mamy czystą deskę! Znikła kierownica oraz ikonki ABS i ESP, żadnego pikania itp.

                            Fragment autoscana po wszystkim:
                            Kod:
                            -------------------------------------------------------------------------------
                            Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
                               Part No SW: 03G 906 016 FS    HW: 028 101 195 5
                               Component: R4 1,9L EDC G000SG  6124  
                               Revision: 12345678    Serial number: VWZ7Z0E1510597
                               Coding: 0000071
                               Shop #: WSC 00028 028 00001
                               VCID: 79F39C4030C24D6
                            
                            No fault code found.
                            Readiness: 0 0 0 0 1 
                            
                            -------------------------------------------------------------------------------
                            Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
                               Part No SW: 1K0 907 379 AH    HW: 1K0 907 379 AH
                               Component: ESP MK60EC1   H30 0107  
                               Revision: 00H30001    
                               Coding: 113B200D092900FC881204ED901E0041B00000
                               Shop #: WSC 00028 028 00000
                               VCID: 78F59944CBC854E
                            
                            1 Fault Found:
                            01309 - Power Steering Control Module (J500) 
                                        004 - No Signal/Communication
                                         Freeze Frame:
                                                Fault Status: 01100100
                                                Fault Priority: 3
                                                Fault Frequency: 1
                                                Reset counter: 165
                                                Mileage: 208127 km
                                                Time Indication: 0
                            
                            -------------------------------------------------------------------------------
                            Address 17: Instruments        Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
                               Part No: 1K0 920 872 B
                               Component: KOMBIINSTRUMENT VDD 1212  
                               Coding: 0007103
                               Shop #: WSC 75477 150 61494
                               VCID: 2A51730C85E436E
                            
                            No fault code found.
                            
                            -------------------------------------------------------------------------------
                            Address 44: Steering Assist        Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
                               Part No: 1K1 909 144 H
                               Component: EPS_ZFLS Kl.12      1502  
                               Shop #: WSC 00000 000 00000
                               VCID: 30656164A3384CE
                            
                            No fault code found.
                            Jak widzicie mamy w ESP jeden błąd - brak komunikacji z J500 - wspomaganiem.
                            Już tłumaczę z czego to wynika. W Golfie MK5 do końca rocznika 2005 było klasyczne ESP, bez Driver Steering Recomendation (podpowiadanie poprzez "rwanie" kierownicy w która stronę kręcić przy poślizgu). Dopiero od 2006r. pojawił się ten bajer i o ile dobrze rozumiem był już w pompach MK60, a we wspomaganiu pojawił się kanał adaptacji DSR.
                            Niestety moje wspomaganie nie posiada tego kanału adaptacji i funkcjonalności.

                            Wszystko wskazuje jednak na to, że ESP jest w 100% sprawne i błąd ten nie wpływa na podstawową funkcjonalność systemu (inaczej powinny świecić się kontrolki ABS lub ESP).
                            Ten sam błąd pojawia się w ABS gdy w nowym wspomaganiu wyłączymy DSR.
                            Kolega jeździł przez kupę czasu z tym błędem i wyłączonym DSR i nie zauważył negatywnego wpływu na działanie ESP
                            Dlatego przy najbliższej możliwej okazji umawiam się do mechanika i montuje nową pompę

                            Proszę nie trzymać mnie za słowo co do roczników od których jest już dobre wspomaganie - to może być ciut inaczej w Skodzie, Touranach itp.. Dobrze by było żeby wspólnymi siłami ustalić które wspomagania będą ok:
                            144H z softem 1502 na pewno nie ma DSR
                            144M z softem 1901 na pewno ma już DSR
                            Pomiędzy - nie mam pojęcia.

                            Spacewalker - powinieneś ładnie teraz przeprosić 16D za te uwagi w poprzednich postach i już więcej się nie wypowiadać na temat którego nie przećwiczyłeś na własnej skórze, a więc masz o nim mgliste pojęcie...

                            Nie ma potrzeby płacenia w ASO za kodowanie SVM - wszystko da się policzyć samemu, a kodowań jest w zbiorze przygotowanym przez 16D ponad 140 - każdy znajdzie coś dla siebie.

                            Komentarz

                            • rrobert
                              Rider
                              • 2008
                              • 462

                              #89
                              mwsoft dobra informacja

                              wróciła mi ochota na testy.

                              pytanie czym kodowałeś pompe - vcds orginalem czy klonem

                              Komentarz

                              • mwsoft
                                Drive
                                • 2012
                                • 43

                                #90
                                Zamieszczone przez rrobert
                                mwsoft dobra informacja

                                wróciła mi ochota na testy.

                                pytanie czym kodowałeś pompe - vcds orginalem czy klonem
                                Klonem. Co prawda ostatnio ma jakieś straszne fochy, ciągle mi się rozłącza, ale nie wpłynęło to na możliwość zrobienia wszystkiego.
                                Jaką pompę Ty masz do testów?
                                Próbowałeś robić adaptację G85 przy włączonym silniku? Bo faktycznie zauważyłem, że gdy silnik jest wyłączony, to dostajemy error w Basic Settings 060 i nie da się go zaadaptować, a w efekcie wpisać kodowania.

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  #91
                                  świetna robota
                                  z ciekawości sprawdziłem u mnie w S2 i byłej O2 i coś z tymi VIN-ami mi się nie zgadza - powiedzmy 13 cyfra VIN to u mnie 0, natomiast bajt 5 mam zakodowany 22 (HEX)... itd. Nie zgadza mi się żadna cyfra.

                                  Po drugie, być może nic to nie wniesie do tematu, ale wczoraj odpiąłem pompę ABS w celu montażu TPMS i po podpięciu do auta, odpaleniu silnika i obróceniu kierownicą w prawo i lewo wszystkie błędy ABS poznikały i pompa się zakodowała :shock: (znaczy najpewniej nie straciła kodowania - tego nie sprawdzałem akurat).

                                  Jakby co mam taką oto pompę:

                                  -------------------------------------------------------------------------------
                                  Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
                                  Part No SW: 1K0 907 379 BD HW: 1K0 907 379 BD
                                  Component: ESP MK60EC1 H31 0108
                                  Revision: 00H31001
                                  Coding: 843D6016092700FB210C06E890190042340800
                                  Shop #: WSC 33361 790 00999
                                  VCID: 75CF2EDFDCA1A9B0023

                                  No fault code found.
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • mwsoft
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 43

                                    #92
                                    Zamieszczone przez Enriquez
                                    świetna robota
                                    z ciekawości sprawdziłem u mnie w S2 i byłej O2 i coś z tymi VIN-ami mi się nie zgadza - powiedzmy 13 cyfra VIN to u mnie 0, natomiast bajt 5 mam zakodowany 22 (HEX)... itd. Nie zgadza mi się żadna cyfra.
                                    Uderz do 16D. Te cyfry VIN są zapisane nie wprost. Każda ma pewną (inną dla każdej cyfry) dodaną wartość. Także 22 to 0, 23 to 1, 24 to 2 itp. Prosta sprawa

                                    Po drugie, być może nic to nie wniesie do tematu, ale wczoraj odpiąłem pompę ABS w celu montażu TPMS i po podpięciu do auta, odpaleniu silnika i obróceniu kierownicą w prawo i lewo wszystkie błędy ABS poznikały i pompa się zakodowała :shock: (znaczy najpewniej nie straciła kodowania - tego nie sprawdzałem akurat).
                                    Wiesz co, pewnie Ci wspomaganie straciło stop limity i G85 (te same błędy które powstają po odłączeniu aku). A to z kolei generuje zapalenie się ikonek ESP itp. Dokładnie to samo było u mnie - świeciła się kierownica + ESP. Po pokręceniu kierownicą i krótkiej jeździe - wszystko znikło

                                    Komentarz

                                    • rrobert
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 462

                                      #93
                                      mam pompę BE. wszystkie ustawienie robiłem tylko przy włączonym zapłonie. jak znajdę trochę czasu to przeprowadzę próby z odpalonym silnikiem. może tu był błąd.

                                      ale przy próbie kasowania błędów tylko z włączonym zapłonem - wyświetlał mi sie błąd
                                      Załączone pliki

                                      Komentarz

                                      • kowaltom99
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 743
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #94
                                        Zamieszczone przez Enriquez
                                        świetna robota
                                        z ciekawości sprawdziłem u mnie w S2 i byłej O2 i coś z tymi VIN-ami mi się nie zgadza - powiedzmy 13 cyfra VIN to u mnie 0, natomiast bajt 5 mam zakodowany 22 (HEX)... itd. Nie zgadza mi się żadna cyfra.

                                        Po drugie, być może nic to nie wniesie do tematu, ale wczoraj odpiąłem pompę ABS w celu montażu TPMS i po podpięciu do auta, odpaleniu silnika i obróceniu kierownicą w prawo i lewo wszystkie błędy ABS poznikały i pompa się zakodowała :shock: (znaczy najpewniej nie straciła kodowania - tego nie sprawdzałem akurat).

                                        Jakby co mam taką oto pompę:

                                        -------------------------------------------------------------------------------
                                        Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
                                        Part No SW: 1K0 907 379 BD HW: 1K0 907 379 BD
                                        Component: ESP MK60EC1 H31 0108
                                        Revision: 00H31001
                                        Coding: 843D6016092700FB210C06E890190042340800
                                        Shop #: WSC 33361 790 00999
                                        VCID: 75CF2EDFDCA1A9B0023

                                        No fault code found.

                                        Jak wpinałem pin od TPMS do wtyczki ABS również nie musiałem kodować ponownie pompy.
                                        Akumulator miałem odłączony.
                                        Wg mnie sterownik ABS pamięta swoje kodowanie, dopóki nie zostanie wsadzony do innego samochodu (występuje konflikt bajtów w których są zakodowane cyfry VIN-u i kodowanie się resetuje na same 0)

                                        Komentarz

                                        • mwsoft
                                          Drive
                                          • 2012
                                          • 43

                                          #95
                                          Zamieszczone przez rrobert
                                          mam pompę BE. wszystkie ustawienie robiłem tylko przy włączonym zapłonie. jak znajdę trochę czasu to przeprowadzę próby z odpalonym silnikiem. może tu był błąd.

                                          ale przy próbie kasowania błędów tylko z włączonym zapłonem - wyświetlał mi sie błąd
                                          Na bank problem był z nie uruchomionym silnikiem - jak pisałem, próbowałem i nie da się wtedy zrobić adaptacji G85.

                                          Co do kasowania błędów... Możliwe, że Twoja pompa BE pozwoli na ich skasowanie dopiero gdy uda się ją zakodować - olej błędy i zrób adaptację G85+G200 na pracującym motorze.

                                          Komentarz

                                          • rrobert
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 462

                                            #96
                                            Zamieszczone przez mwsoft
                                            Zamieszczone przez rrobert
                                            mam pompę BE. wszystkie ustawienie robiłem tylko przy włączonym zapłonie. jak znajdę trochę czasu to przeprowadzę próby z odpalonym silnikiem. może tu był błąd.

                                            ale przy próbie kasowania błędów tylko z włączonym zapłonem - wyświetlał mi sie błąd
                                            Na bank problem był z nie uruchomionym silnikiem - jak pisałem, próbowałem i nie da się wtedy zrobić adaptacji G85.

                                            Co do kasowania błędów... Możliwe, że Twoja pompa BE pozwoli na ich skasowanie dopiero gdy uda się ją zakodować - olej błędy i zrób adaptację G85+G200 na pracującym motorze.
                                            w sobote sprawdze

                                            przed wymianą pompy kup przewody hamulcowe do przednich zacisków i do zasilania tylnej sekcji bo są inne gwinty

                                            Komentarz

                                            • 1 6 D
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 547
                                              • Volkswagen

                                              #97
                                              Enriquez, oto tabelka z wartościami bajtów odpowiedzialnych za VIN, po lewo wartość HEX, po prawo wartość taka jak wpisana w VINie.

                                              http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                              Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                              Komentarz

                                              • kowaltom99
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 743
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #98
                                                Zamieszczone przez mwsoft
                                                Zamieszczone przez rrobert
                                                mam pompę BE. wszystkie ustawienie robiłem tylko przy włączonym zapłonie. jak znajdę trochę czasu to przeprowadzę próby z odpalonym silnikiem. może tu był błąd.

                                                ale przy próbie kasowania błędów tylko z włączonym zapłonem - wyświetlał mi sie błąd
                                                Na bank problem był z nie uruchomionym silnikiem - jak pisałem, próbowałem i nie da się wtedy zrobić adaptacji G85.

                                                Co do kasowania błędów... Możliwe, że Twoja pompa BE pozwoli na ich skasowanie dopiero gdy uda się ją zakodować - olej błędy i zrób adaptację G85+G200 na pracującym motorze.
                                                Jest jeszcze jeden aspekt, który trzeba rozważyć - mi kiedyś nie chciał się zakodować sterownik 09. Przyczyną było zbyt niskie napięcie Aku. Po uruchomieniu silnika - napięcie odpowiednie - kodowanie przyjęte.

                                                PS - jutro wolne, więc mogłem się pobawić.
                                                Poniżej dane do pliku lbl z kodowaniem VIN-u. Uzupełniłem plik kolegów.
                                                Bardzo proszę o sprawdzenie, czy gdzieś się nie pomyliłem.

                                                ;
                                                LC,00,0,
                                                LC,00,1,
                                                LC,00,2,
                                                LC,00,3,
                                                LC,00,4,
                                                LC,00,5,
                                                LC,00,6,
                                                LC,00,7,
                                                LC,01,0,
                                                LC,01,1,
                                                LC,01,2,
                                                LC,01,3,
                                                LC,01,4,
                                                LC,01,5,
                                                LC,01,6,
                                                LC,01,7,
                                                LC,02,0~7,20,- średnica tarczy przód 280, tył 253 C38/HR-A
                                                LC,02,0~7,40,- średnica tarczy przód 288, tył 253
                                                LC,02,0~7,60,- średnica tarczy przód 312, tył 253
                                                LC,02,0~7,80,- średnica tarczy przód 345, tył 310
                                                LC,02,0~7,C0,- średnica tarczy przód 312, tył 272
                                                LC,03,0~7,1C,Skoda Octavia II FL
                                                LC,03,0~7,16,Skoda Superb II/VW Touran
                                                LC,03,0~7,0E,Skoda Yeti
                                                LC,03,0~7,DB,Skoda Fabia
                                                LC,03,0~7,12,Seat Leon/ Audi A3
                                                LC,03,0~7,0C,VW Golf V/Jetta
                                                LC,03,0~7,0D,VW Golf VI (5K)/ VW Jetta (16)
                                                LC,03,0~7,08,VW Eos (1F)
                                                LC,03,0~7,0F,Audi A3 NAR
                                                LC,03,0~7,F5,VW Scirocco
                                                LC,04,0,
                                                LC,04,1,
                                                LC,04,2,
                                                LC,04,3,
                                                LC,04,4,
                                                LC,04,5,
                                                LC,04,6,
                                                LC,04,7,
                                                LC,05,0~7,22,13 cyfra VIN - 0
                                                LC,05,0~7,23,13 cyfra VIN - 1
                                                LC,05,0~7,24,13 cyfra VIN - 2
                                                LC,05,0~7,25,13 cyfra VIN - 3
                                                LC,05,0~7,26,13 cyfra VIN - 4
                                                LC,05,0~7,27,13 cyfra VIN - 5
                                                LC,05,0~7,28,13 cyfra VIN - 6
                                                LC,05,0~7,29,13 cyfra VIN - 7
                                                LC,05,0~7,2A,13 cyfra VIN - 8
                                                LC,05,0~7,2B,13 cyfra VIN - 9
                                                LC,06,0,
                                                LC,06,1,
                                                LC,06,2,
                                                LC,06,3,
                                                LC,06,4,
                                                LC,06,5,
                                                LC,06,6,
                                                LC,06,7,
                                                LC,07,0~7,FA,14 cyfra VIN - 0
                                                LC,07,0~7,FB,14 cyfra VIN - 1
                                                LC,07,0~7,FC,14 cyfra VIN - 2
                                                LC,07,0~7,FD,14 cyfra VIN - 3
                                                LC,07,0~7,FE,14 cyfra VIN - 4
                                                LC,07,0~7,FF,14 cyfra VIN - 5
                                                LC,07,0~7,00,14 cyfra VIN - 6
                                                LC,07,0~7,01,14 cyfra VIN - 7
                                                LC,07,0~7,02,14 cyfra VIN - 8
                                                LC,07,0~7,03,14 cyfra VIN - 9
                                                LC,08,0,
                                                LC,08,1,
                                                LC,08,2,
                                                LC,08,3,
                                                LC,08,4,
                                                LC,08,5,
                                                LC,08,6,
                                                LC,08,7,
                                                LC,09,0~7,0B,15 cyfra VIN - 0
                                                LC,09,0~7,0C,15 cyfra VIN - 1
                                                LC,09,0~7,0D,15 cyfra VIN - 2
                                                LC,09,0~7,0E,15 cyfra VIN - 3
                                                LC,09,0~7,0F,15 cyfra VIN - 4
                                                LC,09,0~7,10,15 cyfra VIN - 5
                                                LC,09,0~7,11,15 cyfra VIN - 6
                                                LC,09,0~7,12,15 cyfra VIN - 7
                                                LC,09,0~7,13,15 cyfra VIN - 8
                                                LC,09,0~7,14,15 cyfra VIN - 9
                                                LC,10,0~7,04,- średnica tarczy przód 280, tył 253
                                                LC,10,0~7,02,- średnica tarczy przód 288, tył 253
                                                LC,10,0~7,06,- średnica tarczy przód 312, tył 253
                                                LC,10,0~7,01,- średnica tarczy przód 345, tył 310
                                                LC,10,0~7,03,- średnica tarczy przód 312, tył 272
                                                LC,11,0~7,E4,16 cyfra VIN - 0
                                                LC,11,0~7,E5,16 cyfra VIN - 1
                                                LC,11,0~7,E6,16 cyfra VIN - 2
                                                LC,11,0~7,E7,16 cyfra VIN - 3
                                                LC,11,0~7,E8,16 cyfra VIN - 4
                                                LC,11,0~7,E9,16 cyfra VIN - 5
                                                LC,11,0~7,EA,16 cyfra VIN - 6
                                                LC,11,0~7,EB,16 cyfra VIN - 7
                                                LC,11,0~7,EC,16 cyfra VIN - 8
                                                LC,11,0~7,ED,16 cyfra VIN - 9
                                                LC,12,0,
                                                LC,12,1,
                                                LC,12,2,
                                                LC,12,3,
                                                LC,12,4,
                                                LC,12,5,
                                                LC,12,6,
                                                LC,12,7,
                                                LC,13,0~7,19,17 cyfra VIN - 0
                                                LC,13,0~7,1A,17 cyfra VIN - 1
                                                LC,13,0~7,1B,17 cyfra VIN - 2
                                                LC,13,0~7,1C,17 cyfra VIN - 3
                                                LC,13,0~7,1D,17 cyfra VIN - 4
                                                LC,13,0~7,1E,17 cyfra VIN - 5
                                                LC,13,0~7,1F,17 cyfra VIN - 6
                                                LC,13,0~7,20,17 cyfra VIN - 7
                                                LC,13,0~7,21,17 cyfra VIN - 8
                                                LC,13,0~7,22,17 cyfra VIN - 9
                                                LC,14,0,
                                                LC,14,1,
                                                LC,14,2,
                                                LC,14,3,
                                                LC,14,4,
                                                LC,14,5,
                                                LC,14,6,
                                                LC,14,7,może Off Road Mode (only with AWD)
                                                LC,15,0~2,00,Engine Type: 1.2 TSI/1.4 TSI/1.6 MPI
                                                LC,15,0~2,01,Engine Type: 1.8 TSI/2.0 TFSI/2.0 TSI/3,6 FSI/1.6 TDI/1.9 TDI
                                                LC,15,0~2,02,Engine Type: 2.0 TDI
                                                LC,15,3,
                                                LC,15,4,Start/Stop System installed
                                                LC,15,5,
                                                LC,15,6~7,40,Model: Left-Hand-Drive (LHD)
                                                LC,15,6~7,80,Model: Right-Hand-Drive (RHD)
                                                LC,16,0,Hill Hold Control (HHC/PR-UG1/UG4) active/installed
                                                LC,16,1,
                                                LC,16,2,Tire Pressure Monitoring (TPMS/PR-7K6) installed
                                                LC,16,3,
                                                LC,16,4,
                                                LC,16,5,
                                                LC,16,6,
                                                LC,16,7,
                                                LC,17,0,PLA - Asystent Parkowania 2 generacji ( parkowanie równoległe/prostopadłe ) zainstalowany
                                                LC,17,1,
                                                LC,17,2,Tire Pressure Monitoring (TPMS/PR-7K6) via Instrument Cluster (MY2011+)
                                                LC,17,3,(Extended) Electronic Differential Lock (XDS - PR-UG3/UG4) active/installed
                                                LC,17,4,
                                                LC,17,5,
                                                LC,17,6,
                                                LC,17,7,
                                                LC,18,0,
                                                LC,18,1,
                                                LC,18,2,
                                                LC,18,3,
                                                LC,18,4,PLA 2gen. - Czujnik ABS nowej generacji zainstalowany ( zaznacz także bit 6 )
                                                LC,18,5,
                                                LC,18,6,PLA 2gen. - Czujnik ABS nowej generacji zainstalowany ( zaznacz także bit 4 )
                                                LC,18,7,
                                                ;

                                                Komentarz

                                                • 1 6 D
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 547
                                                  • Volkswagen

                                                  #99
                                                  Bajt 14 bit 7 bym usunął z tego na razie.
                                                  http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                                  Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                                  Komentarz

                                                  • mwsoft
                                                    Drive
                                                    • 2012
                                                    • 43

                                                    Zamieszczone przez rrobert
                                                    przed wymianą pompy kup przewody hamulcowe do przednich zacisków i do zasilania tylnej sekcji bo są inne gwinty
                                                    Jestem tego świadomy

                                                    Wkleję tutaj informację na temat tej przeróbki które sobie spreparowałem w excelu:

                                                    Kolory przewodów mogą być różne w zależności od marki, roczników itp.!
                                                    ASR MK70, który był montowany w autach fabrycznie posiadających w opcji MK60EC1, posiada tylko jeden przewód zasilający 4mm2 - trzeba w takim przypadku ciągnąć dodatkowy ze skrzynki bezpiecnzików.

                                                    Ale co do przewodów hamulcowych - ja planuje zakombinować z przelotkami:


                                                    Potrzebne przelotki:
                                                    2szt gwint wewnętrzny M10x1 lejek (na przewód stożek) -> gwint zewnętrzny M12x1 stożek (na przewód lejek)
                                                    1szt gwint wewnętrzny M12x1 lejek (na przewód stożek) -> gwint zewnętrzny M10x1 stożek (na przewód lejek)
                                                    Do tego 3szt podkładek-uszczelek miedzianych na odpowiednią średnicę.

                                                    Wolę nie ruszać przewodów idących do pompy hamulcowej, bo wtedy bym musiał opróżniać zbiorniczek, de facto osuszy się pompa i to może tylko narobić problemów.

                                                    Kiedyś czytałem wątek, w którym gość robił przekładkę ABS -> ASR (cóż za postęp hehe) w Golfie 4 i napotkał ten sam problem - załatwił go redukcjami i wszystko było ok.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...